Selamat Datang Ke Lelaman Kelas Gerek 2009

Lelaman ini ditujukan khas buat murid-murid Kelas Gerek 2008.

Kesmuanya ada 22 orang yang mempunya keunikan yang tersendiri.

Diharapkan dapat bersua lagi...

Thursday, March 6, 2008

Tolong! Sekolahku Gelap!

Sebentar tadi, saya sedang mengajar apabila secara tiba-tiba kelas berada dalam keadaan kegelapan. Mujur saya sudah habis menggunakan komputer riba. Almaklum, murid-murid bijak saya kesemuanya gemar dihiburkan dengan pelbagai media.

Berbalik kepada kelas saya, mereka terdiri daripada 22 orang individu yang semuanya unik dan kreatif. Sungguhpun peperiksaan PSLE hanya akan 'kunjung tiba' pada bulan Oktober, saya harap mereka akan lulus dengan markah cemerlang. Saya yakin mereka boleh melakukannya. Mereka memerlukan masa dan juga dorongan yang kuat. Setiap saat yang saya luangkan bersama mereka amatlah berharga. Kadang-kala kelas akan dihiburkan dengan gelak tawa sesetengah mereka yang sering membuat lawak :P

Saban tahun, setiap kelas saya anggap seperti anak saya sendiri. Tahun ini, saya akan pastikan KelasGerek saya akan maju dalam kehidupan mereka. Sungguhpun tahap disiplin saya tinggi, saya lakukan sedemikian kerana saya teramatlah menyayangi mereka. Tentu sekali saya akan berasa sedih apabila kami berpisah kelak.

Buat masa ini, saya tidak akan fikirkan saat yang sedih itu :)

Untuk 'anak-anakku' @ Budak-budak bijak, lakukan terbaik dan jangan lupa untuk terus berfikiran positif, O.K?

Nama anak-anakku
1. Imran - berbakat bermain bola keranjang
2. Syed Ilyas - ketua yang bertanggungjawab
3. Taufiq - peramah dan periang orangnya
4. Zuhairah - lemah lembut aksinya
5. Amirulamin - saintis muda
6. Ali Hanafiah - murid yang serba boleh
7. Suhaila - rajin bertanya
8. Nurhakim - pemalu tetapi amat berbakat
9. Hykel - sering menguntum senyuman
10.Danial - murid yang amat aktif dalam pelajarannya
11.Amir Hamzah - murid yang positif sikapnya
12.Roslan - murid yang cukup berbakat
13.Shaqilah - ketua yang bertanggungjawab
14.Raihan Jalil - ahli Matematik
15.Raihan Samadi - berbakat dalam bola keranjang
16.Rasfika - pemalu namun mempunya idea menarik
17.Zaki - sering membantu guru
18.Rizuwan - berpotensi besar dalam pelajarannya
19.Nurshirin - periang dan suka berkongsi
20.Izzuddin - berbakat orangnya dan bertanggungjawab
21.Rudy - pemalu namun berkebolehan
22.Zafirah - penggemar I.T dan kreatif

Ketua Budak-budak bijak: Cikgu 5Z@L

"Tiada orang dilahirkan bodoh mahupun hodoh di dalam dunia ini."

2 comments:

kelasgerek said...

Terima kasih Cikgu, kerana Cikgu mengatakan bahawa saya ialah seorang ketua darjah yang bertanggungjawab.Untuk saya cikgu ialah seorang yang baik, bertanggungjawab dan berdedikasi.INSYAALLAH.

Ihklas,
Syed Ilyas

kelasgerek said...

Terima kasih kembali.

Saya juga berterima kasih kepada anda kerana sering membantu saya. Saya akan senantiasa cuba sedaya upaya saya untuk memastikan semua murid-murid saya berjaya di dalam peperiksaan PSLE 2008. Insyallah.

Ikhlas,

Cikgu 5Z@L