Selamat Datang Ke Lelaman Kelas Gerek 2009

Lelaman ini ditujukan khas buat murid-murid Kelas Gerek 2008.

Kesmuanya ada 22 orang yang mempunya keunikan yang tersendiri.

Diharapkan dapat bersua lagi...

Tuesday, August 19, 2008

Perasaan Hakim










ORAL




Assalamualaikum Semua,


Cuaca hari Selasa ini sangat sejuk disebabkan hujan lebat di kawasan kejiranan Bedok Reservoir Road. Kini, saya ingin meluaskan perasaan saya apabila saya menduduki 'oral' bahasa melayu ini. Sebenarnya, saya sangat gementar, sampai saya hendak pengsan. Saya sebenarnya 'first-half'. Untuk Oral Prelim Melayu(OPM), mula-mula, saya rasa tidak sabar untuk mengambil Oral itu kerana Cikgu Faizal akan mengambil saya :). Sampai sahaja di meja Oral itu, perasaan saya pun tukar menjadi gementar. Alangkahnya, saya hampir hampir nak menangis. Saya pun tidak tahu. Saya pun hampir-hampir nak duduk tanpa izin cikgu. Tetapi, Alhamdilillah, saya dapat membuat demikian dengan lancar. Selepas saya ialah Rizuwan dan sebelum saya ialah Ilhamnah. Di 'waiting room' pula, saya sungguh lega tetapi takut lagi kerana esok, saya akan menduduki Oral Prelim Bahasa Inggeris(OPBI). Dan, saya pun masih gementar akan saya gagal.



Untuk PSLE, saya HARUS membuat Oral demikian dengan betul kerana inilah masa yang tertentu. Saya rasa takut dan gementar kerana ini adalah Oral Melayu yang tertentu.. Sampai sahaja di meja cikgu, saya hampir-hampir nak pengsan. Tetapi, Alhamdulillah, saya dapat membuat sedemikian dengan baik. Ini semua adalah Takdir ALLAH yang baik. Syukur..


Itu Sahaja, Bye!!

Daripada: Hakim(temanmu)

No comments: